2017. március 12., vasárnap

"Eljött már a tavasz meleg szelével"

Eljött már a tavasz meleg szelével, és én végre mulcsot szórhattam a nagy terasz-ágyásra. Na jó, bevallom, Catullust plagizáltam ("Iam ver egelidos refert tepores"), pedig ő szerintem sohasem írt a mulcsozásról. Most először sikerült ilyen alaposan leszórni, bár nem tudom, meddig tart majd, hiszen a földet át- meg átszövik a vékony tarackoló füvek gyökerei, amelyeket nem tudtam teljes egészében feltépni. Most mindenesetre tetszetős. A mulcs közül kibújnak a hagymások és a sásliliomok világoszöld levélkezdeményei.


Egész pofás.



A mulcsot az apósom darálta nekem nagy-nagy türelemmel az őszi metszés után. Reméljük, nem fog túl sok nitrogént kivonni a talajból, mert egész télen hagytam komposztálódni. Hátul Rhodi, elöl Pieris, előtte Hemerocallis, azelőtt a már említett füvek, amelyeknek gyökerét egy vékony ágyásszegély tartja kordában, de ennek ellenére bemennek az ágyásba. Hogyne mennének!



Ezen a kissé karcos fotón az látható, ahogyan a gyakorlat nyelvére fordítom a Gardeners' Worldből tanultakat. Az őszirózsák minden évben összevissza borulnak, de most ezekkel a levágott és megfelelően elrendezgetett somvesszőkkel remélem, megelőztem a bajt! A gyomot kéretik nem nézni!



A Paeonia suffruticosa is hajt.



Döngicsélnek a méhecskék a Lonicera fragrantissima virágain.



Ez csak egy kertrészlet Rhododendronokkal és tulipánokkal.



Ébredezik a Cornus mas.



A Viburnum bodnantense ("Dawn") a híres velszi Bodnant-kertben készült hibrid. De jól tették, hogy kitalálták!



Bújik a Lucojum aestivum (tőzike).



Virágzik a Helleborus "Wester Flisk". Nagyon jól érzik magukat nálunk, pedig gyakorlatilag semmit sem csinálok velük, és egész télen zöldellnek.



Ez a példány meg olyan, mint egy nagy, haragos, támadni (vagy párzani? elvégre tavasz van) készülő pulyka.



Reméljük, lesz sok fincsi mogyoró ("Nottingham", mint a Robin Hoodban). 



Minifenyők (Abies, Picea és Pinus) és himalájai miniborókák.



Ugyanez a csavart vörös mogyoró (Corylus avellana "Red Majestic") felől nézve, nagy(obb) kolorádói felnyőtesóval.



Az előkertben is bújnak a krókuszok, pedig még nem is takarítottam el közülük az évelőket.



Ebből az ágyásból azonban már igen. Egy zsák füvet szedtem ki belőle.



Nárciszok lesznek



És tulipánok



Az Acer shirasawanum "Aureum"-mal (csinos kis japán juharfajta) együtt.



Szinte hihetetlen, de most először lehet, hogy lesz virág a nagyvirágú hortenzián, amelyről meg voltam győződve, hogy nem a mi klímánkra való.



Készül a csillagmagnólia. Lécci-lécci-lécci, ne legyen fagy!!!



Egy láda tavasz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése